Bankinbrott i Säter: ”Väldigt ovanligt” Bankinbrott i Säter: ”Väldigt ovanligt” Polisen larmades vid 05.24 om ett inbrott i en banklokal i Säter. Boende i närheten har hört glas krossats, varpå två personer setts springa från platsen. Polisen konstaterar att personer varit inne på banken och därefter lämnat platsen. – Det var väldigt ovanligt, jag vet inte när jag var med om ett inbrott på en bank senast, säger Mats Öhman på polisen. Man har nu inlett en förundersökning om stöld genom inbrott. Det är oklart om något har stulits.  – Det finns ännu ingen misstänkt i ärendet, säger Mats Öhman. Banken är avspärrad och en teknisk undersökning ska genomföras.